دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

معرفی کتابخانه و خدمات آن

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۸ | 
تاریخچه کتابخانه مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه (س)
کتابخانه مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه (س) تهران در سال 1354 در راستای نیاز دانشجویان ، اعضاء هیئت علمی ، پژوهشگران و کارکنان بیمارستان مرکز به منابع علمی و پژوهشی تاسیس گردید .
در سال 1395 درپی تغییرات اساسی در ساختار و سازمان بیمارستان در فضای متفاوت تر از قبل کتابخانه طراحی و تجهیز گردید .
علاوه بر کتاب و امکان استفاده از اینترنت نیز جهت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی وجود دارد . فضای لازم برای مطالعه دستیاران بصورت شبانه روزی نیز پیش بینی و آماده می باشد .
کتابخانه علاوه بر کتابها سایر اشکال منابع اطلاعاتی نظیر پایان نامه ها ، طرح های تحقیقاتی ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم های آموزشی و .... را گرد آوری نموده است.

اهداف و وظایف کتابخانه مرکز آموزشی و درمانی حضرت فاطمه (س)
کتابخانه بیمارستان و کتابدار آن پیوسته در تلاش است تا هدفها و وظایف خود را با هدفها و رسالت بیمارستان منطبق و هماهنگ سازد .
اساس ، اهداف و وظایف به شرح ذیل می باشد .
پشتیبانی از برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه و بیمارستان
مجموعه سازی ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در راستای اهداف و فعالیت های بیمارستان
همگام نمودن منابع و خدمات با تحولات جامعه و نیازهای متحول جامعه هدف فراهم ساختن امکان دسترسی سریع و راحت به منابع اطلاعاتی برای اعضای هیئت علمی ، دانشجویان و کارکنان بیمارستان به منظور پشتیبانی از هدفهای آموزشی و پژوهشی کنونی وآینده بیمارستان
تهیه محتوا و روزآمد نگهداشتن پورتال کتابخانه بیمارستان


منشور حقوق استفاده کنندگان کتابخانه مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه (س)
بدلیل نقش اطلاعات در سلامتی و کاهش خطاها ، علوم روزآمد در خدمت کتابداری و رفتار اطلاع رسانی را در چارچوب اخلاق حرفه ای دریافت نماید .
برای استفاده مطلوب از کتابخانه ، از کتابدار راهنمایی بخواهد .
از شرایط فیزیکی استاندارد و دارای ارگونومی برای مطالعه بهره مند شود . مانند : نور ، اکوستیک ، رطوبت ، دما ، تهویه ، میز ، صندلی و سایر تجهیزات و امکانات
به مجموعه کتابخانه در چارچوب سیاست مجموعه سازی ( چاپی و الکترونیکی ) بجز موارد استثنایی دسترسی داشته باشد .
هر مراجعه کننده ای حق دارد نظر خود را در زمینه انتخاب ، خرید ، سفارش و سایر فرآیندهای کتابخانه در طول سال ابراز نماید .
خدمات مشاوره اطلاعاتی در پژوهش هایی که محقق نیاز دارد ، ارائه شود .
به باورهای فرهنگی مراجعه کنندگان مختلف احترام گذاشته شود .


 


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 38 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر